
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ φοιτητές/τριες με ακαδημαϊκό έτος εισαγωγής το 2016-2017 και παλαιότερα, για:
Α) ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΦΟΙΤΗΣΗΣ δύο (2) εξαμήνων.
Β) ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ φοιτητή/τριας ή συγγενούς πρώτου βαθμού εξ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο/η φοιτητής/τρια έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.
Γ) ΕΞΑΙΡΕΣΗ από τη νομοθετική ρύθμιση της Ανώτατης Διάρκειας Φοίτησης δίνεται για φοιτητές/τριες με πιστοποιημένη αναπηρία, σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%).
Δ) ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Α. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
Η ημερομηνία έκδοσης του συνόλου των αποτελεσμάτων της επαναληπτικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου 2025, του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας είναι η 26η Οκτωβρίου 2025, κατά την οποία συμπληρώνεται η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης των φοιτητών/τριών με ακαδημαϊκό έτος εισαγωγής το 2016-2017 και παλαιότερα.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 76 του Ν.4957/2022, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του από το άρθ. 130 του Ν.5224/2025 (Α’ 142/05-08-2025), οι φοιτητές/τριες που συμπληρώνουν την ανώτατη διάρκεια φοίτησης και δεν έχουν καταστεί πτυχιούχοι, διαγράφονται αυτοδικαίως από το Τμήμα, δύο (2) μήνες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου 2025.
1. Ο χρόνος ολοκλήρωσης των σπουδών και πέραν της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης της παρ. 1 του άρθ. 76, παρατείνεται για δύο (2) ακαδημαϊκά εξάμηνα σπουδών, κατόπιν υποβολής αίτησης, σε φοιτητές/τριες, οι οποίοι/ες πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
i) Κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης οι φοιτητές/τριες που έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) των πιστωτικών μονάδων (ECTS) του ισχύοντος προγράμματος σπουδών του Τμήματός μας (168/240 πιστωτικές μονάδες), και
ii) έχουν συμμετάσχει σε τουλάχιστον δύο (2) ακαδημαϊκές δοκιμασίες σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, εκ των οποίων στη μία επιτυχώς, όπως εξέταση μαθήματος, σε ένα από τα τέσσερα (4) προηγούμενα ακαδημαϊκά εξάμηνα πριν από την υποβολή της αίτησης (δηλ. 2023-2024 ή 2024-2025).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο χρόνος παράτασης δύο (2) ακαδημαϊκών εξαμήνων παρέχει το δικαίωμα παρακολούθησης των μαθημάτων και λοιπών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του προγράμματος σπουδών για το χειμερινό και το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο που έπονται του χρόνου υποβολής της αίτησης, καθώς και δικαίωμα συμμετοχής σε κάθε είδους ακαδημαϊκές διαδικασίες αξιολόγησης, συμπεριλαμβανομένης της επαναληπτικής εξεταστικής του Σεπτεμβρίου.
ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΦΟΙΤΗΣΗΣ για δύο (2) εξάμηνα σπουδών
Η αίτηση υποβάλλεται μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας υποβολής αιτημάτων Ε.Κ.Π.Α., [https://eprotocol.uoa.gr/→Α. Αιτήσεις προς τις Γραμματείες των Τμημάτων (Φοιτητικά Θέματα, κ.α) →υπ’αρ. 22. ΑΙΤΗΣΗ παράτασης χρόνου φοίτησης για δύο (2) εξάμηνα σπουδών εντός αποκλειστικής προθεσμίας από 27 Οκτωβρίου 2025 έως 27 Νοεμβρίου 2025.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν λαμβάνονται υπόψη.
Η σχετική αίτηση υπ’ αρ. 22 βρίσκεται στο https://eprotocol.uoa.gr/καιυποβάλλεται χωρίς κατάθεση δικαιολογητικών. Μετά την κατάθεση της ηλεκτρονικής αίτησης, ο έλεγχος των προϋποθέσεων για παράταση χρόνου φοίτησης διενεργείται από τη Γραμματεία του Τμήματος και ενημερώνεστε σχετικά από την Γραμματεία.
Επισημαίνεται ότι,κατά τη διάρκεια της παράτασης του χρόνου φοίτησης, δεν είναι δυνατή η υποβολή αίτησης για μερική φοίτηση και για διακοπή φοίτησης.
Β. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ στο πρόσωπο του/ης φοιτητή/τριας ή στο πρόσωπο συγγενούς πρώτου βαθμού εξ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο/η φοιτητής/τρια έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης
Kατ’ εξαίρεση, χορηγείται υπέρβαση της ανώτατης χρονικής διάρκειας, κατόπιν αίτησης προς τη Γραμματεία του Τμήματος, για σοβαρούς λόγους υγείας που ανάγονται στο πρόσωπο του φοιτητή ή στο πρόσωπο συγγενούς πρώτου βαθμού εξ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο φοιτητής έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης. Η υπέρβαση χορηγείται για διάστημα αντίστοιχο προς τη σοβαρότητα των λόγων υγείας. Κατά τη διάρκεια της υπέρβασης του χρόνου φοίτησης για σοβαρούς λόγους υγείας, η φοιτητική ιδιότητα, με εξαίρεση τη φοιτητική μέριμνα, καθίσταται ανενεργή και διακόπτεται κάθε διαδικασία, που σχετίζεται με την φοιτητική ιδιότητα.
1. Κατά το τελευταίο εξάμηνο της περιόδου της ανώτατης διάρκειας φοίτησης του/της φοιτητή/τριας, συμπεριλαμβανόμενης της εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου, με την κατάθεση του συνόλου των αποτελεσμάτων της εξεταστικής Σεπτεμβρίου 2025, ο/η ενδιαφερόμενος/η φοιτητής/τρια, προκειμένου να του/της χορηγηθεί υπέρβαση της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης, καταθέτει σχετική αίτηση, έως την 27η Νοεμβρίου 2025, μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας υποβολής αιτημάτων Ε.Κ.Π.Α., https://eprotocol.uoa.gr/ → Α. Αιτήσεις προς τις Γραμματείες των Τμημάτων (Φοιτητικά Θέματα, κ.α) → υπ’ αριθμ. 21. ΑΙΤΗΣΗ για κατ’ εξαίρεση υπέρβαση της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης για σοβαρούς λόγους υγείας, στη Γραμματεία του Τμήματος, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης και συνοδεύεται με τα απαιτούμενα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά, ως κατωτέρω:
i)Λόγοι υγείας στο πρόσωπο του/της φοιτητή/τριας: Γνωμάτευση από υγειονομική επιτροπή του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή γνωμάτευση των Ανώτατων Υγειονομικών Επιτροπών του Στρατού (Α.Σ.Υ.Ε.), του Ναυτικού (Α.Ν.Υ.Ε.), της Αεροπορίας (Α.Α.Υ.Ε.), της Ελληνικής Αστυνομίας ή του Πυροσβεστικού Σώματος από την οποία προκύπτει πιστοποιημένη αναπηρία και το ακριβές ποσοστό αυτής ή ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο (του Ε.Σ.Υ. ή Πανεπιστημιακό ή Στρατιωτικό), η οποία φέρει σφραγίδα από: α) Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου ή β) νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου ή γ) μέλους ΔΕΠ της βαθμίδας του Καθηγητή Πανεπιστημίου ή Αναπληρωτή Καθηγητή και από τον Διευθυντή Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου. Η γνωμάτευση θα πρέπει να χαρακτηρίζει τον βαθμό της πάθησης ως σοβαρό ή πολύ σοβαρό. Σε περίπτωση που δεν πρόκειται για χρόνια ή ανίατη νόσο να αναγράφεται στη γνωμάτευση και ο πιθανός χρόνος ανάρρωσης που θα απαιτηθεί, ώστε αντίστοιχος να είναι και ο επιπλέον χρόνος που θα τους χορηγηθεί από το Τμήμα.
ii)Για σοβαρούς λόγους υγείας που αφορούν στο πρόσωπο συγγενούς πρώτου βαθμού εξ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο/η φοιτητής/τρια έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, απαιτείται, επιπλέον των ανωτέρω (παρ.1, περ.i), και πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή πρόσφατο αντίγραφο συμφώνου συμβίωσης.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο/η φοιτητής/τρια μπορεί να επιλέξει τη μία ή και τις δύο περιπτώσεις, εφόσον συντρέχει σοβαρός λόγος υγείας του/της ιδίου/ας, αλλά και συγγενικού του/της προσώπου ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο/η φοιτητής/τρια έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.
Η έντυπη αίτηση, για Κατ' εξαίρεση Υπέρβαση Ανώτατης Χρονικής Διάρκειας Φοίτησης για Σοβαρούς Λόγους Υγείας, επισυνάπτεται, από τον ενδιαφερόμενο/η φοιτητή/τρια, συμπληρωμένη με τα προαναφερθέντα δικαιολογητικά, στην ηλεκτρονική αίτηση αριθ. 21 (διαθέσιμη στο eprotocol.uoa.gr/).
Για την αίτηση αριθμός (21) πατήστε εδώ
Γ. Εξαίρεση από τη νομοθετική ρύθμιση της Ανώτατης Διάρκειας Φοίτησης δίνεται για φοιτητές/τριες με πιστοποιημένη αναπηρία, σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%)
Οι φοιτητές/τριες που εμπίπτουν στην παρούσα κατηγορία εξαιρούνται της διαγραφής, εφόσον υποβάλλουν, εντός αποκλειστικής προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών από την έκδοση του συνόλου των αποτελεσμάτων της εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου 2025 έως την 27η Νοεμβρίου 2025, την ηλεκτρονική αίτηση αριθμός 24 στο https://eprotocol.uoa.gr/ με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ως ακολούθως:
Οι φοιτητές/τριες που είναι εγγεγραμμένοι/ες σε προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) και έχουν πιστοποιημένη αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%) εξαιρούνται της ανώτατης διάρκειας φοίτησης και δεν διαγράφονται αυτοδικαίως με τη συμπλήρωσή της. Οι φοιτητές/τριες που εμπίπτουν στην ανωτέρω κατηγορία υποχρεούνται να προσκομίσουν στη Γραμματεία του Τμήματος είτε γνωμάτευση από υγειονομική επιτροπή του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), είτε γνωμάτευση των Ανώτατων Υγειονομικών Επιτροπών του Στρατού (Α.Σ.Υ.Ε.), του Ναυτικού (Α.Ν.Υ.Ε.), της Αεροπορίας (Α.Α.Υ.Ε.), της Ελληνικής Αστυνομίας ή του Πυροσβεστικού Σώματος από την οποία προκύπτει η πιστοποιημένη αναπηρία και το ποσοστό αυτής. Εναλλακτικά της προσκόμισης γνωμάτευσης δύναται να επιδεικνύεται ή να προσκομίζεται κάρτα αναπηρίας του άρθρου 106 του ν. 4961/2022 (Α’ 146) και η Γραμματεία του Τμήματος υποχρεούται να επιβεβαιώνει ότι ο/η φοιτητής/τρια είναι εγγεγραμμένος/η στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία του άρθρου 105 του ίδιου νόμου. Εάν η γνωμάτευση του αρμόδιου φορέα αφορά συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για την πιστοποίηση της αναπηρίας, οι φοιτητές/τριες υποχρεούνται να προσκομίζουν νέα γνωμάτευση ή κάρτα αναπηρίας σε ισχύ για τη χρήση του δικαιώματος εξαίρεσης από την ανώτατη διάρκεια φοίτησης.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η έντυπη αίτηση, για Εξαίρεση από τη νομοθετική ρύθμιση της Ανώτατης Διάρκειας Φοίτησης δίνεται για φοιτητές/τριες με πιστοποιημένη αναπηρία, σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%), επισυνάπτεται από τον ενδιαφερόμενο/η φοιτητή/τρια, συμπληρωμένη, με τα προαναφερθέντα δικαιολογητικά, στην ηλεκτρονική αίτηση αριθ. 24 (διαθέσιμη στο https://eprotocol.uoa.gr/).
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ για τις περιπτώσεις Β.(λόγοι υγείας) και Γ. (εξαίρεση διαγραφής): Σε περίπτωση καθυστέρησης έκδοσης της νέας γνωμάτευσης από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή, οι φοιτητές/τριες υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση υπ’ αρ. 21 ή 24 (διαθέσιμες στο https://eprotocol.uoa.gr/), στο χρονικό διάστημα που έχει οριστεί από τη Γραμματεία, επισυνάπτοντας στην αίτηση 21 ή 24, την αίτηση που υπέβαλλαν στην αρμόδια υγειονομική επιτροπή για έκδοση νέας γνωμάτευσης ή κάρτας αναπηρίας σε ισχύ, με την υποχρέωση να προσκομίσουν τη νέα γνωμάτευση ή την κάρτα αναπηρίας, το αργότερο μέχρι τη 15η Δεκεμβρίου 2025.
Οι ανωτέρω έντυπες αιτήσεις, που επισυνάπτονται στις ηλεκτρονικές αιτήσεις 21 και 24 πρέπει να είναι ψηφιακά υπογεγραμμένες, μέσω της εφαρμογής του gov.gr «Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου» (διαθέσιμη στο https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/psephiake-bebaiose-eggraphou.).
Εναλλακτικά, όσοι/ες φοιτητές/τριες δεν δύνανται να υποβάλουν ψηφιακά υπογεγραμμένη αίτηση επισυνάπτουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ του Ν.1599/86 με βεβαίωση γνησίου υπογραφής από τα Κ.Ε.Π.
Για την αίτηση αριθμός (24) πατήστε εδώ
Δ. ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
1. Αίτηση σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος Παράτασης χρόνου Φοίτησης.
Οι φοιτητές/τριες που υπέβαλαν αίτηση για ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΦΟΙΤΗΣΗΣ δύο (2) εξαμήνων και το αίτημά τους απορρίφθηκε, έχουν δικαίωμα άσκησης αίτησης θεραπείας ενώπιον της Γραμματείας του Τμήματος, αποκλειστικά για λόγους που άπτονται της μη συνδρομής των προϋποθέσεων διαγραφής στο πρόσωπό τους, εντός αποκλειστικής προθεσμίας επτά (7) ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν/ήν της απόφασης απόρριψης της αίτησής του/της.
Οι αιτήσεις θεραπείας αξιολογούνται από τη Συνέλευση του Τμήματος εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα ημερών (10) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή τους και εκδίδεται σχετική απόφαση. Εάν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η αίτηση θεραπείας θεωρείται απορριφθείσα. Σε περίπτωση αποδοχής της αίτησης θεραπείας στο σώμα της απόφασης αναγράφεται ο χορηγούμενος χρόνος παράτασης σπουδών, ενώ σε περίπτωση απόρριψης αυτής αναγράφεται η αιτιολογία απόρριψης.
2. Αίτηση περί μη συνδρομής των προϋποθέσεων διαγραφής στο πρόσωπό του/της φοιτητή/τριας.
Κάθε φοιτητής/τρια έχει δικαίωμα άσκησης αίτησης θεραπείας ενώπιον της Γραμματείας του Τμήματος εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την αποστολή της προσωποποιημένης ενημέρωσης αποκλειστικά για λόγους που άπτονται της μη συνδρομής των προϋποθέσεων διαγραφής στο πρόσωπό του/της.
Οι αιτήσεις θεραπείας αξιολογούνται εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή τους και εκδίδεται απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος επί αυτών. Εάν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η αίτηση θεραπείας θεωρείται απορριφθείσα.
Από τη Γραμματεία